„Kraštovaizdžio dizainas” yra koncentruoti, pusės metų trukmės intensyvūs mokymai, skirti paruošti kvalifikuotus kraštovaizdžio dizaino specialistus. Programa yra akredituota Kvalifikacijų ir profesinio rengimo centro, sudaryta pagal Europos įgūdžių, gebėjimų, kvalifikacijų ir profesijų klasifikatoriuje (ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations) nurodytas kraštovaizdžio dizaino profesinių įgūdžių ir gebėjimų sritis ir parengta pagal Geltono karučio” kokybės užtikrinimo aprašą.
MB „Geltonas karutis” šiuo metu vienintelis neformalaus švietimo teikėjas Lietuvoje, siūlantis tapti profesionaliu kraštovaizdžio dizaineriu.
Programoje dėsto pasaulinio lygio kraštovaizdžio architektai Annie Guilfoyle, dr. Noel Kingsbury, dr. Cassian Schmidt ir Bettina Jaugstetter (su vertimu į lietuvių kalbą) bei savo srities profesionalai, patyrę praktikai iš Lietuvos. Todėl mokysitės iš geriausių.
Praktinė informacija:
Tipas: profesiniai mokymai
Trukmė: 155 ak. val. teorinis ir praktinis mokymas, 120+ val. savarankiškas darbas
Kada vyksta: penktadienio vakarais ir savaitgaliais
Formatas: gyvai Vilniuje (+ 2 paskaitos nuotoliu)
Mokymo grupės:
2024 m. spalio 4 d. – 2025 m. balandžio 5 d. VILNIUJE – mokymai vyksta
2024 m. rugsėjo 28 d. – 2025 m. balandžio 26 d. VILNIUJE – mokymai vyksta
Kaina: 2380 Eur
Darbinio amžiaus žmonės gali gauti 500 Eur dalinį valstybės finansavimą.
Kviečiame mokytis programos “Kraštovaizdžio dizainas” 2025-2026 metais, spauskite „Noriu išankstinės registracijos”, užpildykite formą ir mes Jus informuosime apie registracijos pradžią į kitą grupę.
Baigę šią programą:
- Gebėsite sukurti aplinką pagal aukščiausio lygio dizaino metodikas;
- Kursite atsižvelgdami į tendencijas, galiojančius įstatymus ir realias darbų atlikimo galimybes;
- Augalus parinksite pagal estetikos, tvarumo dėsnius, įvertinant ir būsimą priežiūrą;
- Gebėsite kurti harmoningus augalų derinius tiek mažiems, tiek dideliems objektams;
- Mokėsite dirbti su šiuolaikinėmis technologijomis (kompiuterinė programa);
- Žinosite metodikas, kaip ieškoti idėjų, kad Jūsų kuriami sodai būtų unikalūs;
- Gebėsite parengti profesionalų projektą, suprantamą klientui ir paruoštą rangovui įgyvendinti.
Programoje dalykai dėstomi nuosekliai tokia eilės tvarka, kaip yra kuriami projektai.
Kam skirta
Mokymai skirti Jums:
- Jei norite įgyti naują profesiją;
- Jei baigėte su apželdinimu susijusią specialybę, tačiau norite pagilinti dizaino žinias;
- O gal jau seniai dirbate apželdinimo srityje, tik nesate to mokęsi profesionaliai;
- Jei siekiate susikurti asmeninį sodą ir mielai imtumėtės gilesnio mokymosi;
- Mokymai apima ir sklypo dizaino, ir augalų dizaino temas.
Mokymai skirti kompetencijoms įgyti, todėl nėra reikalavimo dėl Jūsų išsilavinimo ar patirties.
Ko nebus programoje:
- Kraštovaizdžio architektūros / urbanistikos dalykų, t.y. nemokome kurti didelių viešųjų erdvių bei parkų;
- Projektų įgyvendinimo, t.y. mokome sukurti projektą, kuris būtų realiai įgyvendinamas, ir kalbame apie niuansus, kuriuos būtina žinoti, tačiau pačių darbų išsamiai nemokome;
- Augalų priežiūros ir dauginimo, t.y. mokome tinkamai parinkti augalus, suderinti juos įvertinant būsimą piežiūrą, tačiau priežiūros darbų mokymai neapima.
Kaip vyks mokymai
Ugdymo procesą sudaro:
- teoriniai užsiėmimai
- užduotys su pilotiniu projektu teorinėms žinioms įtvirtinti
- savarankiškai ruošiamas baigiamasis projektas
Kaip viskas vyksta:
Susitinkame gyvai penktadienio vakarais ir savaitgaliais, mokomės kurti dizainą nuo pradinės analizės iki pilno augalų pasirinkimo. Šiuo periodu dizaino praktikos užduotys atliekamos su konkrečiu sklypu Vilniuje, kuris bus kaip pagrindas pilotiniam projektui. T.y. studentai dirbs su pilotiniu sklypu kaip pagrindiniu, taip pat gaus ir įprastų dizaino užduočių, ir testų žinioms pasitikrinti. Pilotinį projektą kiekvienas išpildys pilnai iki detalių ir jį apsigins mokymų pabaigoje nepriklausomai komisijai.
Lygiagrečiai dėstomai teorijai mokymo programos dalyviai savarankiškai ruoš individualų projektą. T.y. įgytas žinias, metodikas pritaikys savo kuriamam kraštovaizdžio projektui. Sklypas baigiamajam projektui pasirenkamas savo nuožiūra. Vertinimui reikės pateikti ne pilną detalizuotą projektą, o projektinį pasiūlymą, t.y. sklypo dizaino koncepciją.
Kiekvienas studentas turės paskirtą darbų vadovą, kuris padės atsakyti į klausimus kuriant pilotinį projektą ir individualiai pasirinkto sklypo projektinį pasiūlymą.
Mokymai pradedami nuo dizaino krypčių ir sklypo analizės, po kurio eina išsamus sklypo dizaino temų blokas (ten išmoksite suplanuoti teritoriją), tada – augalų dizaino blokas (išmoksite parinkti ir suderinti augalus), ir paraleliai mokysimės profesionalaus projekto pateikimo (piešime, braižysime, dirbsime kompiuterine programa).
Galutinį įvertinimą sudaro teorinių užduočių ir projektų įvertinimai.
Daugiau klausimų? Atsakė Lina Liubertaitė
Programos “Kraštovaizdžio dizainas” pristatymą galite pasižiūrėti šiame video įraše:
Jame Lina Liubertaitė aptaria šiuos klausimus:
- ką reiškia ši akreditacija;
- kaip užsiregistruoti į mokymus;
- ar galiu mokėti dalimis;
- kaip gauti dalinį valstybės finansavimą;
- kokia mokymų tvarka ir eiga;
- kodėl verta rinktis šią programą;
- kurie lektoriai ką dėstys;
- kaip vertinami rezultatai;
- kiek reikia skirti laiko;
- kodėl reikia turėti savo kompiuterį;
- ar galiu mokytis savo malonumui;
- ar būtina kurti baigiamąjį projektą;
- ir visi kiti klausimai, kurie tik jums rūpės, bus atsakyti.
Jeigu kyla klausimų jau dabar, rašykite el.paštu milda@geltonaskarutis.lt arba skambinkite telefonu +370 616 45226
Detali programa
Kraštovaizdžio dizaino istorija, 4 ak.val.:
- Kraštovaizdžio dizaino istorija ir raida
- Integraliai taikomos įvairios sritys: inžinerija, botanika, dendrologija, menas, kultūra
- Kraštovaizdžio stiliai šiandien
- Lietuvos ir užsienio valstybių kraštovaizdžio projektų autorių, darbų, pavyzdžių, sodų analizė parodant jų skirtumus ir įvairovę
Kraštovaizdžio konteksto analizė, 6 ak.val.:
- Sklypo ir jį supančios aplinkos detali analizė
- Būtini analizuoti parametrai: regionas, rajonas, architektūra, vietovei būdinga bioįvairovė, gyventojų poreikiai, gamtinės, geografines sąlygos
- Kultūrinės ir istorinės svarbos, bendruomenės ir kitų suinteresuotų šalių, prieinamumo ir cirkuliacijos aspektai bei vaizdingumo analizės
- Užsakovo poreikių analizė
- Pilotinio projekto rengimas: duoto sklypo konteksto analizė
Geodezijos pagrindai, 4 ak.val.:
- Geodeziniai matavimo prietaisai ir metodai
- Topografiniai planai ir jų taikymas bei naudojimas kuriant kraštovaizdžio projektus
- Gebėjimai naudotis planais, vietovės elementų padėties radimas
- Pilotinio projekto rengimas: sklypo matavimas
GIS (geografinės informacinės sistemos) pagrindai, 2 ak.val.:
- Geografinė informacinė sistema (GIS)
- Darbo su GIS pagrindai, gebėjimas naudotis sistemomis
Brėžinių skaitymas, 2 ak.val.:
- Įvairaus formato brėžinių skaitymas ir supratimas
- Praktinis brėžiniuose pateiktos informacijos taikymas kuriant kraštovaizdžio projektus
Kompiuterinė grafika “Vectorworks” programa, 20 ak.val. (grupei, kurios mokymų laikotarpis 2024 m. spalio 4 d. – 2025 m. balandžio 5 d. )
- Pažintis su programa
- Dvimačių ir trimačių objektų kūrimas
- Dwg, pdf, jpg dokumentų panaudojimas su VW programa
- 3D modeliavimas ir reljefo kūrimas
- Želdinių plano sudarymas
- Skirtingų medžiagų ir tekstūrų naudojimas sudarant koncepcijas, detalius brėžinius ar 3D vizualizacijas
- Vizualo parengimas ir galutinių dokumentų paruošimas
- Pilotinio projekto rengimas su VW programa
- Naudojama Vectorworks mokymosi versija (angl. educational version), programos studentams mokėti už tai nereikia.
Mokymosi licencija suteikiama 9 mėnesiams, tai reiškia, pabaigus mokymo programą kompiuterine programa bus galima nemokamai naudotis iki licencijoje nurodyto termino.
Kompiuterinė grafika “SketchUp” programa, 20 ak.val. (grupei, kurios mokymų laikotarpis 2024 m. rugsėjo 28 d. – 2025 m. balandžio 26 d. )
- Pažintis su programa
- Dvimačių ir trimačių objektų kūrimas
- 3D modeliavimas ir reljefo kūrimas
- Želdinių plano sudarymas
- Skirtingų medžiagų ir tekstūrų naudojimas sudarant koncepcijas, detalius brėžinius ar 3D vizualizacijas
- Vizualo parengimas ir galutinių dokumentų paruošimas
- Pilotinio projekto rengimas su SU program
- Už programos licenciją studentams mokėti nereikia.
Kraštovaizdžio dizaino kūrimo principai, 4 ak.val.:
- Tvarumo, kaip visa ko pagrindo filosofija
- Kraštovaizdžio projekto koncepcijos kūrimo metodikos
Erdvės planavimas, 12 ak.val.:
- Erdvinės kompozicijos pagrindai
- Kaip sukurti ir išlaikyti aukščių, tūrio balansą tiek dideliame, tiek ir mažame sklype
- Funcinės sklypo zonos
- Pilotinio projekto rengimas: erdvės planavimas
Reljefo sutvarkymo ir vandentvarkos sprendiniai, 6 ak.val.:
- Sudėtingos, nepalankios sąlygos sklypuose
- Nelygus, netolygus reljefas
- Vandentvarkos (lietaus vanduo, sniegas, laistymo sistemos) sprendimai
- Pilotinio projekto rengimas: sprendinių paieška
Dirvotyros pagrindai, 2 ak.val.:
- Dirvožemio rūgštingumo, derlingumo valdymo būdai ir technologijos
- Dizaino adaptavimas pagal esamas sąlygas
- Pilotinio projekto rengimas: dirvožemio savybių identifikavimas
Kietųjų paviršių harmonija: takai, aikštelės ir mažoji architektūra, 8 ak.val.:
- Kietosios dangos (takai, aikštelės) ir jų išdėstymas erdvėje, užtikrinant sąveiką su kitais sklypo objektais
- Nesudėtingi statiniai ir mažoji architektūra (pergolės, pavėsinės, vaikų žaidimo aikštelės, šiltnamiai, sandėliukai, voljerai, kt), stiliai, funkcionalumas ir įtaka dizainui
- Meno kūrinių integracija ir savito stiliaus paieškos
- Apšvietimo įtaka sklype
- Teisinis reguliavimas (baziniai dalykai)
- Pilotinio projekto rengimas: kietųjų dangų, aikštelių ir mažosios architektūros įkomponavimas
Augalų klasifikavimas ir jų fiziologija, 2 ak.val.:
- Žinios apie augalus: lotyniški pavadinimai, augalo ilgaamžiškumas, augalo struktūra
- Augalų klasifikacija, veislės, skirstymas pagal rūšis, augalų atsparumas šalčiams, ligoms ir kenkėjams
Dendrologijos pagrindai, 6 ak.val.:
- Medžių klasifikavimas, medžių rūšys
- Augimvietės, savybės, atsparumas taršai
- Lapuočiai ir spygliuočiai ir jų požymiai
- Vaismedžiai, įskiepis/poskiepis
- Medžių parametrai
Medžiai dizaine, 4 ak.val.:
- Medžių naudojimas pagal funkcijas, paskirtį
- Medžių ir krūmų formavimas ir įtaka dizainui
- Medžių pasirinkimas projektui: kokie tinkamiausi ir kodėl
- Ekologija ir medžiai
- Pilotinio projekto rengimas: medžių parinkimas
Želdinių projektavimas, 16 ak.val.:
- Žolinių daugiamečių augalų auginimo ir dizaino strategijos
- Želdynų tipai, jų palyginimas pagal estetiką ir pagal priežiūros poreikį
- Augalų funkcijos: kaip jas suprasti ir kaip sėkmingai parinkti augalus
- Derinių kūrimas skirtingoms auginimo sąlygoms
- Pilotinio projekto rengimas: želdinių projektavimas
Ligos ir kenkėjai, 2 ak.val.:
- Ligos ir kenkėjai: kaip atpažinti problemos priežastį
- Dendrofloros atsparumas ligoms ir kenkėjams
Aplinkos dizaino piešimas ir eskizavimo pagrindai, 12 ak.val.:
- Linijos, kompozicijos, perspektyvos, šviesos-tamsos, modeliavimo, mastelio laikymosi žinios
- Dvimatės, trimatės erdvės kūrimas ir erdvės atvaizdavimas
- Eskizavimas
- Visuotinai priimti simboliai ir jų naudojimas
- Objektų atvaizdavimas
- Pjūvis ir išklotinė, perspektyva
- Dalykas skirtas išmokyti kurti projektus ranka kaip alternatyvą kompiuterinių programų naudojimui
- Pilotinio projekto rengimas: eskizavimas ir piešimas
Projekto pateikimo pagrindai, 4 ak.val.:
- Struktūriniai reikalavimui projektui
- Brėžinių rengimas ir detalių ruošimas
- Projekto vizualinis paruošimas
Baigiamasis darbais, 14 ak.val.:
- Konsultacijos baigiamiesiems projektams su darbo vadovu
- Tarpinė pilotinių projektų peržiūra
- Baigiamųjų projektų gynimas
Kūrybiškumo reikšmė ir paieškos, 4 ak.val.:
- Kaip vaizduotę realizuoti realioje erdvėje, kurią lemia geografiniai, gamtiniai, ekologiniai, socialiniai, kultūriniai, etiniai veiksniai
- Sodas kaip meno kūrinys, kuris keičiasi laikui bėgant
- Kūrybiškumą skatinantys metodai, įkvėpimo šaltiniai
Portfolio kūrimas, 4 ak.val.:
- Savo, kaip kraštovaizdžio dizainerio, kūrybos ir darbų pristatymas
Jeigu pageidaujate gauti daugiau informacijos apie mokymo programą, rašykite milda@geltonaskarutis.lt
Programa gali nežymiai keistis.
Praktinė informacija besimokantiems nuo spalio 4 d.
Laikotarpis:
2024 m. spalio 4 d. – 2025 m. balandžio 5 d.
Intensyvumas:
2024 m. spalio 4 d. – 2025 m. kovo 15 d. – paskaitos su lektoriais:
penktadieniais nuo 17:15 iki 20:30 val. (4 ak.val. su pertraukėle)
šeštadieniais nuo 9:00 iki 16:30 val. (8 ak.val. su pertraukėlėmis ir pietų pertrauka)
sekmadieniais nuo 9:00 iki 16:30 val. (numatytas 1 sekmadienis, lapkričio 25 d.)
Užsiėmimai nevyks valstybinių švenčių ir šventinėmis dienomis.
Gyvi užsiėmimai vyksta Vilniuje.
Nuotolinės sesijos vyks tik su užsienio lektoriais per Zoom (trys sesijos nuotoliu).
2025 m. balandžio 5 d. baigiamųjų projektų gynimas ir programos uždarymas.
Detalus grafikas yra prieinamas pasirašiusiems Mokymosi sutartis.
Mokymų trukmė valandomis:
155 ak.val. kontaktinės sesijos su lektoriais (teorija ir praktiniai užsiėmimai);
120+ ak. val. savarankiškam mokymuisi: namų darbų atlikimui, skaitymui, baigiamojo darbo rengimui.
Papildoma informacija:
Šioje programoje bus mokoma dirbti su kompiuterine programa “Vectorworks”.
Praktinė informacija norintiems mokytis nuo rugsėjo 28 d.
Laikotarpis:
2024 m. rugsėjo 28 d. – 2025 m. balandžio 26 d.
Intensyvumas:
2024 m. rugsėjo 28 d. – 2025 m. balandžio 6 d. – paskaitos su lektoriais:
penktadieniais nuo 17:15 iki 20:30 val. (4 ak.val. su pertraukėle)
šeštadieniais nuo 9:00 iki 16:30 val. (8 ak.val. su pertraukėlėmis ir pietų pertrauka)
sekmadieniais nuo 9:00 iki 16:30 val. (numatytas 1 sekmadienis, spalio 29 d.)
ketvirtadienis ir penktadienis nuo 9:00 iki 16:30 val. (lapkričio 21 d. ir lapkričio 22 d.)
Užsiėmimai nevyks valstybinių švenčių ir šventinėmis dienomis.
Gyvi užsiėmimai vyksta Vilniuje.
Nuotolinės sesijos vyks tik su užsienio lektoriais per Zoom (trys sesijos nuotoliu).
2025 m. balandžio 26 d. baigiamųjų projektų gynimas ir programos uždarymas.
Mokymų trukmė valandomis:
155 ak.val. kontaktinės sesijos su lektoriais (teorija ir praktiniai užsiėmimai);
120+ ak. val. savarankiškam mokymuisi: namų darbų atlikimui, skaitymui, baigiamojo darbo rengimui.
Papildoma informacija:
Šioje programoje bus mokoma dirbti su kompiuterine programa “SketchUp”.
Kaina ir apmokėjimo sąlygos
Mokymų kaina – 2380 Eur.
Į kainą įeina:
- 155 ak. val. kontaktiniai mokymai, praktinės užduotys ir konsultacijos;
- Galimybė mokytis, semtis patirties iš geriausių savo srityje;
- Galimybė bendrauti su pasaulinio lygio lektoriais. Annie Guilfoyle atvyksta vesti paskaitas gyvai;
- Nemokamas naudojimąsis mokymo tikslams skirta kompiuterine programa: Vectorworks arba SketchUp;
- Vectorworks licencijos galiojimo metu nemokama prieiga prie “Vectorworks university” mokymų ir bibliotekos;
- Profesionalų paruoštas kraštovaizdžio projektui keliamų reikalavimų rinkinys;
- Mokymų medžiaga arba mokymų medžiagos santrauka pdf formatu;
- Gyvos paskaitos su dalyvių komunikacija, bendravimu, darbu grupėse;
- Nuolaidos į kitus MB “Geltonas karutis” organizuojamus renginius ir mokymus, skirtus tobulėjimui, kompetencijos kėlimui;
- Pažymėjimai (programos baigimo pažymėjimas ir rezultatų pažymėjimas);
- Nuolaidos kodas “Garden masterclass” mokymų platformoje;
- Apdovanojimų ceremonija.
Mokėjimo sąlygos:
1. Užsiregistruoti per kursuok.lt sistemą.
2. Sudaroma mokymosi sutartis, kurioje aptartos mokėjimo sąlygos ir būdai.
3. Asmenims, gavusiems valstybės finansavimą (IMP krepšelis, 500 Eur), mokėti reikės mažiau (nereikia laukti ar vėliau kažko susigrąžinti). Šiuo metu valstybės biudžetas yra išnaudotas, tačiau laukiame daugiau informacijos dėl papildomo finansavimo – jei aktualu, spauskite mygtuką “Noriu išankstinės registracijos” ir susisieksime su Jumis. Jei finansaviams neaktualus ir planuojate mokėti pilną kainą, galėsite užsiregistruoti iš karto.
4. Už mokymus galima mokėti visą sumą iš karto arba dalimis.
Kada galima užsiregistruoti:
Oficiali registracija per Kursuok.lt bus atverta 2025 m. sausio pradžioje. Spauskite mygtuką “Noriu išankstinės registracijos” ir informuosime apie atvertą registraciją.
Kiti klausimai:
PVM sąskaitos faktūros išrašomos, pageidaujant visą arba dalį sumos gali apmokėti darbdavys. Šie mokymai skirti dirbantiems arba ketinantiems dirbti apželdinimo srityje, jie priskiriami profesinio tobulėjimo mokymams, todėl jiems taikomas 0 proc. PVM pagal Pridėtinės vertės įstatymo 22 str.
Kilus klausimams, prašome kreiptis milda@geltonaskarutis.lt
Dalinis valstybės finansavimas
Bendros finansavimo taisyklės:
Pagal 2018 m. gegužės 22 d. Europos Tarybos rekomendaciją Nr. 2018/C 189/01 dėl bendrųjų mokymosi visą gyvenimą gebėjimų, “Kraštovaizdžio dizainas” programa yra prioritetinė, todėl dalyviai gali pretenduoti iki 500 Eur valstybės finansavimą (IMP krepšelis).
Norėdamas gauti IMP krepšelį, dalyvis turi atitikti prioritetinius IMP sistemoje dalyvaujančių asmenų reikalavimus:
Dirbti Lietuvoje:
– dirba pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu;
– yra savarankiškai dirbantis asmuo
Būti įgijusiam išsilavinimą:
– įgiję aukštąjį koleginį ir (arba);
– aukštąjį universitetinį išsilavinimą, ir (arba);
– aukštojo mokslo kvalifikaciją, ir (arba);
– profesinę kvalifikaciją
Būti 18 – 65 metų amžiaus:
– Lietuvos ir (arba) kitų valstybių piliečiai;
– turintys leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje
Registracija į programą “Kraštovaizdžio dizainas” vyksta per Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (LamaBpo) ir partnerių Individualių mokymosi paskyrų informacinę sistemą adresu: kursuok.lt
IMP sistema yra vieno langelio principo sistema, prisijungimas vyks per elektroninius valdžios vartus, taigi prisijungiant sistema automatiškai patikrins, ar jūs atitinkate prioritetines sritis dėl galimybės gauti IMP krepšelį.
Kaip pasiruošti
Pasiruošimas
Visų reikalingų priemonių turėsime, todėl jokio specialaus pasiruošimo nereikia, išskyrus kompiuterinės programos paskaitas, kur reikės turėti savo kompiuterį.
Pasiruošimas kompiuterinės grafikos paskaitoms
Mokymo programos metu bus reikalingas asmeninis nešiojamas kompiuteris mokymuisi dirbti su kompiuterine programa.
Kaip atsisiųsti programą, informuosime prieš prasidedant paskaitoms.
Kompiuteris turėtų būti ne mažesnių negu žemiau išvardinti parametrai (tai yra baziniai, kasdieninio naudojimo kompiuterio parametrai). Jų visiškai užtenka kuriant dvimates ir trimates vizualizacijas:
Intel Core i5 or AMD Ryzen 5 arba aukštesinis
Apple M1 arba aukštesinis
8GB ar daugiau
Apple M1 ir vėliau Macs rekomenduojama didesnės apimties
macOS M-serija: M1 8GB arba aukštesinis
macOS Intel: Metal GPUFamily1 or later, 2GB VRAM ar daugiau
Windows: DirectX 11 compatible, 2GB VRAM ar daugiau
Papildoma rekomendacija:
16 GB vieningos atminties (M serija) / 4 GB VRAM ar daugiau rekomenduojama naudoti naudojant kelis ekranus arba 4K ar didesnės raiškos ekraną. Kai kurios integruotos vaizdo plokštės, pvz., „Intel Iris Plus“ / „Pro“ / „Xe“ serijos, yra priimtinos labai paprastiems modeliams / piešiniams, tačiau geriau naudoti specialią vaizdo plokštę.
Išsamius parametrus galite matyti: paspauskite čia.
Kaip vyks įvertinimas
Pasiekimų vertinimą sudaro dvi dalys:
1. Paskaitų įvertinimai: testai arba praktinės užduotys. Vertinama procentais, kur 50 procentų laikoma teigiamu įvertinimu.
2. Baigiamasis darbas. Tai pagal iš anksto pateiktą baigiamojo projekto standartą savarankiškai parengtas pilotinio sklypo kraštovaizdžio projektas, kuriame mokymų dalyvis atskleidžia ir pritaiko mokymų metu įgytas žinias, ir individualiai pasirinkto sklypo projektinis pasiūlymas. Vertinama procentais, kur 50 procentų laikoma teigiamu įvertinimu.
Pažymėjimas išduodamas:
Mokymus baigusiems asmenims IMP sistemoje bus išduodamas skaitmeninis mokymosi programos baigimą liudijantis dokumentas – pažymėjimas, kuris bus saugomas Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registre.
Pažymėjimas išduodamas, kai:
- paskaitų vertinimo vidurkis yra teigiamas, t.y. 50 procentų ir daugiau;
- baigiamasis darbas atitinka visus reikalavimus ir yra įvertinamas 50 procentų ir daugiau;
- mokymo dalyvis lankė ne mažiau kaip 80 proc. paskaitų.
Jei šios sąlygos neįvykdomos (lankokumas ir vertinimai), mokymai laikomi nebaigti ir prarandama finansavimo galimybė (studentas turi pats sumokėti 500 Eur paslaugos teikėjui).
Pažymėjimo galiojimo laikas neribojamas.
Įgyjamos kompetencijos
Įgyjamos kompetencijos
“Kraštovaizdžio dizainas” programoje tobulinamos bendrosios ir ugdomos profesinės kompetencijos:
Bendrosios kompetencijos:
- Skaitmeninė kompetencija;
- Matematinė kompetencija ir gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos kompetencija;
- Kultūrinio sąmoningumo ir raiškos kompetencija
Šių kompetencijų tobulinimas lemia, kad”Kraštovaizdžio dizainas” programa atitinka prioritetines sritis pagal 2018 m. gegužės 22 d. Europos Tarybos rekomendaciją Nr. 2018/C 189/01 dėl bendrųjų mokymosi visą gyvenimą gebėjimų.
Ugdomos profesinės kompetencijos:
- Kurti profesionalius ir tvarius kraštovaizdžio projektus, atsižvelgiant į regiono, gamtines, socialines, kultūrines sąlygas, užsakovo poreikius;
- Kurti ir atvaizduoti kraštovaizdžio projektą (įskaitant ir trimačių objektų braižymą) naudojant kompiuterinę programą;
- Taikyti želdynų komponavimo principus, metodus, atsižvelgiant į augalų savybes;
- Naudotis informacinėmis technologijomis: rasti, sisteminti, apdoroti reikiamą informaciją;
- Į kraštovaizdžio projektą darniai įkomponuoti mažosios architektūros, kietosios dangos ir kitus objektus;
- Taikyti gamtos mokslų, technologines, inžinerines, geodezines žinias, kuriant kraštovaizdžio projektus.
“Kraštovaizdžio dizainas” programa laikoma aukštą pridėtinę vertę kurianti programa, kaip tai apibrėžta Aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų sąraše, patvirtintame Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus įsakymu. Sąrašo tvarkytojas yra Nacionalinė Švietimo agentūra.
Klasifikuojama programos reikšmė: Kodas 2_155, pavadinimas “155. Braižyti trimačius objektus”. Aprašymas: Informacinių technologijų ir kompiuterinio projektavimo programinės įrangos parinkimas ir naudojimas trimačiams objektams braižyti bei redaguoti. Trimačių objektų braižymas ir jų redagavimas. Trimačių objektų kirtinių ir pjūvių atlikimas. Erdvinių objektų projekcijų formavimas ir komponavimas. Trimačių objektų vizualizacijos metodų taikymas. Brėžinių ir vizualizacijų paruošimas spausdinti ir publikuoti.
Ugdymo metodai:
Siekiant įgytas teorines žinias įtvirtinti praktikoje ir išmokti kurti kraštovaizdžio projektus, mokymo programoje taikomi šie ugdymo metodai:
1. Paskaita: gyva arba nuotolinė. Paskaitos metu išdėstoma teorinė medžiaga ir atliekamos praktinės užduotys.
2. Teorinė medžiaga paskaitose įtvirtinama praktinėmis užduotimis: sprendžiant situacijas, nagrinėjant įvairius temos pavyzdžius, darbus, situacijas, atliekant analizes ir apibendrinimus.
3. Patyriminė praktika: išvyka į pilotinį sklypą.
4. Pilotinio projekto rengimas. Visos mokymo programos metu nuosekiai su nagrinėjamomis temomis kuriamas pilotinis kraštovaizdžio dizaino projektas, kūrimo eigą prižiūri srities specialistai.
5. Savarankiškas darbas. Tai laikas skirtas skaitymui, baigamojo darbo atlikimui.
Kokybės užtikrinimo aprašas
“Kraštovaizdžio dizainas” programa yra akredituota Kvalifikacijų ir profesinio plėtros centro pagal “Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas”, patvirtintą Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1218.
Programos kodas yra 22008120000
MB “Geltonas karutis”, siekdamas tapti Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi lyderiu apželdinimo srityje, taiko šiuos veiklos prioritetus:
Profesinis standartas: standartizuoti apželdinimo specialistų kompetencijas Lietuvos rinkos ir tarptautiniu mastu (Lietuvoje nėra patvirtinto “Kraštovaizdžio dizainas” profesinio standarto) ir sudaryti sąlygas kraštovaizdžio dizaino bendruomenei siekti kompetencijų ugdymo pagal tarptautinę praktiką.
Mokymo programa: kurti ir plėtoti visuomenės ir verslo lūkesčius atitinkančias mokymo programas, plėtoti mokymo programų tarpkryptiškumą, tarpdalykiškumą, tarptautiškumą ir užtikrinti mokymų programų kokybę.
Mokymo programos turinys: dėstyti tik aktualią teorinę medžiagą, nagrinėti užsienio metodikas, analizes, atsižvelgiant į jų pritaikomumą Lietuvos sąlygoms, remtis tvarumo filosofija ir ekologijos principais, sparčiai vystantis visuomenei, technologijoms būti dinamišku.
Taikomasis aspektas: dėstoma teorija orientuota į praktinį pritaikymą ir realų gebėjimą konkurencingai ir profesionaliai dirbti rinkoje. Programoje daug praktinių užduočių įgūdžiams formuoti ir lavinti. Rengiami bandomieji darbai ar projektai, įgūdžiams įtvirtinti ir užtikrinti gebėjimą ateityje kurti nepriekaištingus projektus.
Prieinamumas: užtikrinti tęstinio profesinio tobulėjimo galimybes (angl. Continuous Professional Development) įvairiais asmens karjeros etapais bei skatinti Lietuvos bendruomenės integraciją į darbo rinką ir Europos profesinę bendruomenę.
MB “Geltonas karutis” yra neformalus švietimo teikėjas (Aikos reg.nr. 88888880888603) ir nesuteikia formalios kvalifikacijos.
Sąvokos:
Neformaliojo suaugusiųjų švietimo dalyviai – ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas.
Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjas – mokykla, laisvasis mokytojas arba kitas švietimo teikėjas (biblioteka, muziejus, trečiojo amžiaus universitetas ir kita įstaiga, įmonė, organizacija, taip pat valstybės narės juridinis asmuo ar kita organizacija ar jų padaliniai, įsteigti Lietuvos Respublikoje, kuriems švietimas nėra pagrindinė veikla), teisės aktų nustatyta tvarka turintys teisę vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi.
Neformalusis suaugusiųjų švietimas – asmens ir visuomenės interesus atitinkantis švietimas pagal įvairias neformaliojo suaugusiųjų švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, teikiamas ne jaunesniems negu 18 metų asmenims.
Mokymo programos organizatorius (toliau organizatorius) – “Geltono karučio” vadovas ir projektų vykdymo partneris, veikiantys kartu.
Mokymo programos kokybės užtikrinimas
1. Skyrius. Bendroji dalis.
1. 1. Mokymo programos kokybės užtikrinimo nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja reikalavimus neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programai (toliau – Mokymosi programa), jos įgyvendinimui bei pasiekimų vertinimui.
1.2. Mokymosi programos atitinka LR Neformalaus suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymą.
1.3. Mokymosi programa sudaryta atsižvelgiant į 2023 m. rugsėjo 18 d. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakyme Nr. V-1218 “Dėl Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo” pateiktus kriterijus.
1.4. Mokymo programas MB “Geltonos karutis” vykdo savarankiškai, pasitelkdamas aukščiausios kvalifikacijos specialistus (nurodomi programos apraše).
2. Skyrius. Mokymo programa:
2.1. Mokymo programa sudaryta iš:
2.1.2. teorijos ir praktinio kontaktinio mokymo, kurių trukmė yra ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos (kiekvienos mokymo programos trukmė nurodyta prie konkrečios mokymo programos). Laikas skirtas išdėstyti teorinę medžiagą ir atlikti praktines užduotis medžiagai įsisavinti;
2.1.2. savarankiško darbo, skirto namų darbams atlikti, skaitymui, papildomos informacijos paieškai (pagal individualų poreikį ir motyvaciją), pasiruošimo testams ir baigiamojo darbo atlikimui;
2.1.3. sudaryta taip, kad praktiniam mokymui būtų skiriama ne mažiau kaip 70 procentų Mokymo programos trukmės.
2.2. Vykdoma asmenų, atitinkančių bent du iš šių reikalavimų:
2.2.1. turi ne mažesnę nei 3 metų profesinės veiklos ar suaugusiųjų mokymo patirtį, atitinkančią Mokymo programos švietimo sritį;
2.2.2. yra įgiję aukštąjį išsilavinimą ar kvalifikaciją, susijusią su teikiamos Mokymo programos švietimo sritimi;
2.2.3. yra įgiję išsilavinimą, kėlę kvalifikaciją užsienio universitetuose ar mokymo įstaigose ir/arba sukūrę, bendradarbiavę kurdami, įgyvendiną ar prisidėję įgyvendinant projektus užsienio šalyse.
2.3. Sudaryta ir temos išdėstytos taip, kad kompetencijoms įgyti reikalingos žinios būtų įgyjamos ir įtvirtinamos etapais ir nuosekliai.
3. Skyrius. Programos lektoriai:
3.1. Programos lektorius atrenka MB “Geltonas karutis” vadovas ir projektų valdymo partneris pagal 2 skyriuje nustatytus reikalavimus lektoriui.
3.2. Lektoriaus santykis su dalyviais grindžiamas akademinio bendradarbiavimo ir skaidrumo principais.
3.3. Lektorius yra atsakingas už:
3.3.1. Dėstomo dalyko medžiagos surinkimą ir parengimą pagal organizatoriaus pateiktas turinio gaires
3.3.2. Dėstomo dalyko medžiagos pateikimą skaidrėse pagal organizatoriaus pateiktas rekomendacijas skaidrėms. Skaidrės demonstruojamos paskaitų metu;
3.3.3. Dėstomo dalyko medžiagos atitikimą rekomenduojamai literatūrai ir naudojamiems šaltiniams arba nuorodų į šaltinius pateikimą;
3.3.4. Laiku, išsamų, aiškų, informatyvų turinio išdėstymą (programos dalyko pravedimą) dalyviams siekiant programos tikslų ir uždavinių (kiekvienos programos tikslai ir uždaviniai pateikiami programos apraše) ir pasiruošimo testui;
3.3.5. Papildomos mokymo medžiagos parinkimą ir savalaikį pateikimą dalyviui;
3.3.6. Dėstymo ir mokymo metodų pasirinkimą siekiant efektyvaus žinių perdavimo, dalyvių kompetencijų įgijimo, pasirengimo testui ir baigiamajam darbui;
3.3.7. Mokymo programos medžiagos nenaudojimą kituose mokymuose ar renginiuose be atskiro raštiško organizatoriaus sutikimo;
3.3.8. Pateikiamos medžiagos pagrįstumą, aktualumą ir atitiktį temai;
3.3.9. Naudojamų nuotraukų šaltinių nurodymą ir jų naudojimą neprieštaraujant autorinių teisių taikymo taisyklėms.
3.4. Lektorius sutinka, kad jo paruošta medžiaga arba jos santrauka pdf formatu būtų perduodama dalyviams.
3.5. Lektorius sutinka, kad jo paruoštas rekomenduojamos literatūros ir naudotų šaltinių medžiagai paruošti sąrašas pdf formatu būtų perduotas dalyviams.
4. Straipsnis. Žinių įvertinimas
4.1. Žinios vertinamos procentais. Pakankamą žinių lygį visose programos dalykuose apibūdina 50 ir daugiau procentų.
Žinios įvertinamos kompleksiniu būdu:
4.1.1 Egzaminas. Egzaminą sudaro kiekvieno dalyko testas arba praktinė užduotis;
4.1.2. Testas yra sudarytas iš klausimų arba praktinės užduoties;
4.1.3. Testas laikomas išklausius kiekvieną dalyką;
4.1.4. Testas vertinamas procentais;
4.1.5. Testą vertina dalyko lektorius;
4.1.6. Egzamino rezultatas išvedamas susumavus visų testų vertinimus ir išvedus jų vidurkį. Egzamino išlaikymo riba yra teigiamas įvertinimas, t.y. ne mažiau kaip 50 procentų;
4.1.7. Testo ir egzamino rezultatų administravimą ir informacijos pateikimą dalyviams atlieka organizatorius.
4.2. Baigiamasi darbas.
4.2.1. Baigiamasis darbas rengiamas išklausius visas paskaitas ir išlaikius testus;
4.2.2. Baigiamasis darbas rengiamas pagal organizatoriaus pateiktą baigiamojo darbo planą ir iškeltus reikalavimus;
4.2.3. Baigiamojo darbo rengimo metu vykdomos grupinės konsultacijos gyvai arba nuotoliu;
4.2.4. Baigiamajam darbui parengti yra skiriamas nustatytas terminas;
4.2.5. Baigiamąjį darbą vertina organizatoriaus parinktas recenzentas pagal 2 skyriuje nurodytus reikalavimus;
4.2.6. Baigiamojo darbo recenzentas pateikia baigiamojo darbo recenziją pagal organizatoriaus nustatytus baigiamojo darbo vertinimo kriterijus;
4.2.7. Baigiamojo darbo recenzijoje pateiktas baigiamojo darbo vertinimas procentais, kur riba yra teigiamas įvertinimas, t.y. ne mažiau kaip 50 procentų.
5. Straipsnis. Pažymėjimo išdavimas
5.1. Pažymėjimas išduodamas, kai teigiamai išlaikomi visi į egzamino sandarą įeinantys testai ir mokymo dalyvis lankė ne mažiau kaip 80 proc. paskaitų.
5.2. Pažymėjimo galiojimo laikas neribojamas.
5.3. Pažymėjimą sudaro mokymo programos baigimo pažymėjimas ir rezultatų įvertinimo pažymėjimas.
5.4. Mokymus baigusiems asmenims IMP sistemoje bus išduodamas skaitmeninis mokymosi programos baigimą liudijantis dokumentas – pažymėjimas, kuris bus saugomas Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registre. Daugiau informacijos galite rasti Administravimo ir finansavimo tvarkos apraše.
Lektoriai
Annie Guilfoyle
Annie atvyksta į Lietuvą iš D.Britanijos. Jos paskaitos vyks gyvai (jei reikės, bus vertimas į lietuvių k.)
Annie Guilfoyle yra prestižinius apdovanojimus pelniusi kraštovaizdžio dizainerė ir RHS Čelsio gėlių parodos sidabrinio medalio laimėtoja. Capel Manor koledže Enfielde studijavo sodininkystę, apsigynė kraštovaizdžio dizaino bakalauro laipsnį Middlesex universitete (Jungtinė Karalystė). Annie sėkmingai derina kraštovaizdžio dizaino konsultacijų praktiką, dėstymą ir tekstų rašymą bei publikavimą šia tema. 18 metų Annie vadovavo Sodų dizaino studijoms KLC Dizaino mokykloje, Hampton Court rūmuose, kur kartu su kolegomis sukūrė ypatingai gerai vertinamus sodo dizaino kursus, po kurių ne vienas studentas tapo apdovanojimus pelniusiais dizaineriais. Annie taip pat yra Sodininkystės kurso konsultantė West Dean koledže, Pietų Sasekse, kur viena iš jos įkurtų studijų krypčių moko apie maisto auginimą. Ji taip pat veda kursus Great Dixter House & Gardens, Nortiame, Rytų Sasekse. Annie taip pat dėsto Pensilvanijoje, Italijoje, Kijive, Kopenhagoje ir Milane.
Kartu su Noel Kingsbury, Annie įkūrė „Garden masterclass” kursus, kurie suburia sodininkus ir dizainerius kartu su geriausiais ir inovatyviausiai dirbančiais pasaulio sodininkystės profesionalais vienos dienos dirbtuvėms, aptariančioms įvairias temas.
Annie Guilfoyle nuolatos publikuoja straipsnius Jungtinės Karalystės žinomiausiuose žurnaluose.
Dr. Cassian Schmidt ir Bettina Jaugstetter
Dr. Cassian Schmidt ir Bettina Jaugstetter paskaitos vyks nuotoliniu būdu. Kam reikės, užtikrinsime vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą.
Dr. Cassian yra kraštovaizdžio architektas, dizaineris, daugiamečių augalų ekspertas, sodinimo dizaino (angl. planting design) dėstytojas profesorius Geisenheim Universitete, 25 metus vadovavęs žymiam botanikos sodui Hermannshof Vokietijoje. Per jo vadovavimo metus Hermannshof tapo viena iš tų vietų, kuri diktuoja apželdinimo madas Europoje. Hermannshof komanda, vadovaujama Cassian Schmidt, išgrynino tam tikrą metodiką, kaip kurti tokius derinius, kurie sėkmingai augtų ir reikalautų mažai priežiūros. Jie patys jau yra sukūrę daug tokių derinių, ir jau kelis metus Vokietijoje galima nusipirkti paruoštų derinių savo kiemui. Kurdamas šią metodiką, Cassian Schmidt rėmėsi natūraliomis augimvietėmis – būtent todėl galima prognozuoti lengvesnę priežiūrą ir natūralesnį aplinkos vaizdą. Būtent todėl jo darbais domisi visas pasaulis, o specialistai veržiasi į jo mokymus, kur jis atskleidžia savo metodikos esmę ir praktinį panaudojimą.
Bettina Jaugstetter savo sodininko karjerą pradėjo kaip stažuotoja Erlango universiteto Botanikos sode, kuriame išdirbo 5 metus. Ji dalyvavo geobotanikos ekspedicijose į Alpes ir pietų Ispaniją. Taip pat studijavo kraštovaizdžio dizainą Miuncheno technikos universitete, žinių sėmėsi iš prof. Peterio Latzo, kurio tyrimų sritis – postindustriniai kraštovaizdžiai. Tolimesnių studijų apie augmenijos (angl. vegetation) mokslą, ekologiją dėka Bettina įgijo labai tvirtus pagrindus savo, kaip apželdinimo dizainerės ir kraštovaizdžio architektės karjerai. Bettina yra apdovanota prestižiniu Karlo Foersterio medaliu už įkvepiantį, ypatingą projektą ABB, taip pat jai buvo įteiktas apdovanojimas iš Badeno-Viurtembergo architektų rūmų už skulptūrų sodą Leuterse-Hausenas, o jos kurti privatūs sodai buvo publikuoti žurnaluose ir knygose. Ji taip pat dėsto sodinimo dizainą Geisenheimo Universitete. Bettina daugiau kaip 12 metų dirbo su mišria dinamine augalų sodinimo sistema privačiuose soduose, viešosiose, komercinėse ir pramoninėse erdvėse, ir šiandien veda augalų dizaino mokymus Vokietijoje, Italijoje ir kitose Europos šalyse.
Dr. Noel Kingsbury
Noel Kingsbury skaitys interaktyvią paskaitą nuotoliu, norintiems bus užtikrintas vertimas į lietuvių kalbą
Noel Kingsbury – kraštovaizdžio dizaineris, ilgametis įžymiojo Piet Oudolf bendražygis. Išgarsėjęs ekologiniu požiūriu į augalų dizaino kūrimą ir gebėjimu paaiškinti sudėtingas sąvokas paprastai, jis užsitarnavo tarptautinę reputaciją kaip novatoriškas sodininkystės ir augalų dizaino mokytojas. Noel yra parašęs 25 knygas, 4 iš jų kartu su Piet Oudolf, kurios jau tapo pasauliniais bestseleriais. Jis vedė seminarus keliose dešimtyse šalių, įskaitant ir Lietuvą, tad yra susipažinęs su mūsų aktualijomis. Jis rašo tokiems leidiniams kaip „Gardens Illustrated“, “The Daily Telegraph”, “The Guardian”, “The New York Times” ir kt.
Solveiga Buoželytė
Solveiga baigė architektūros magistrą Vilniaus dailės akademijoje, taip pat studijavo Kopenhagoje ir Barselonoje, šiuo metu baiginėja dekoratyvinio apželdinimo specialybės profesiją.
Šiuo metu dirba architekte ir yra sukaupusi įvairiapusę patirtį projektuojant tiek interjerus, tiek didelius visuomeninius objektus ir jų sklypus. Solveiga dėsto kraštovaizdžio architektūrą Vilniaus Gedimino technikos universitete ir organizuoja atviros architektūros festivalį “Open House” Vilnius.
Lektorė sako: “kasdien mėgaujuosi supančia aplinka, stebiu ir analizuoju miestus, žmones, jų elgesį ir jausmus skirtingose erdvėse. Tikiu, kad mano tarpdisciplininis mąstymas padės naujai atrasti ir atskleisti tiek puikiai pažįstamas, tiek pirmą sykį atrandamas vietoves.”
Renaldas Žilinskas
Renaldas pirmasis Lietuvoje Europos arboristikos tarybos (EAC) sertifikuotas arboristas, turintis ETT (European Tree Technician) – Europos arboristikos techninio eksperto (medžių techniko) kvalifikaciją. Taip pat pirmasis ir kol kas vienintelis Lietuvos arboristas, įgijęs Tarptautinės arboristikos draugijos (ISA) suteikiamą medžių rizikos vertinimo kvalifikaciją (ISA TRAQ). 2019 metais įgijo Europos arboristikos tarybos (EAC) Senolių medžių priežiūros specialisto praktinio lygmens sertifikaciją (Veteran Tree Specialist – Practicing Level).
Vaiva Marozienė
Atestuota kraštovaizdžio projektų vadovė, turinti Aplinkosaugos ir aplinkotyros bakalaurą, Ekologijos magistrą, Grafinio dizaino tęstines studijas, visai neseniai Vilniaus dailės akademijoje baigė architektūros magistro studijas. Vaiva teigia: “visa tai labai savitai, kryptingai mane formavo ir formuoja kaip specialistą. Beieškodama savęs pedagogikoje, kūryboje, gamtos moksluose, grožio srityje, medicinoje, menuose, visada svarbiausią vietą širdyje turėjo Gamta ir Kelionės. Kur save ir artimą gali pažinti labiausiai, kur labiausiai gali pamilti gyvenimą tokį, koks jis iš tikro yra – Laisvą, Nepriklausomą, Žavų, Įžūlų, Kategorišką, Spalvingą ir Žavingą. Skirtingos profesinės sritys kaip ir skirtingi gyvenimo veidai, stipriai įtakojo mano, kaip Kraštovaizdžio dizainerės braižą. Gamtinį bei natūralų puikiai adaptuotą šiuolaikiniam tempui bei įpročiams.
Mokausi aš iš Gamtos, traukiu viską ką ji duoda ir siūlo, kad būtume sveiki dvasia ir kūnu.”
Giedrė Puzinauskienė
Baigusi architektūros bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje, Giedrė išvyko patirties pasisemti į Londoną. Besidomėdama natūraliąja žmogaus aplinka ir augalais, ji pasuko į kraštovaizdžio architektūros sritį ir įgijo kraštovaizdžio architektūros magistro laipsnį Grinvičo universitete (University of Greenwich). Giedrė turi patirties miestų planavimo srityje Viduriniuose Rytuose, projektavo Londono viešąsias erdves bei dėstytojavo Britų sodo dizaino akademijoje (British Academy of Garden Design). Ji yra atestuota Kraštovaizdžio instituto (Landscape Institute) Jungtinėje Karalystėje narė.
Giedrė suteikia mums išskirtinę progą išmokti piešti eskizus ranka. Net pasaulinio garso kraštovaizdžio dizaineriai tai daro.
Vita Baltramiejūnaitė
Vita yra atestuota kraštovaizdžio dizainerė, baigusi Kraštovaizdžio dizaino studijas Oxford College of Garden Design. Vita kuria kraštovaizdžio dizaino projektus.
“Vectorworks” yra vienas iš pagrindinių jos darbo įrankių. Ji yra išsilaikiusi “Vectorworks Core Associate Certification” ir “Vectorworks landmark 2023 professional certification”. Vita taip pat yra puikiai įvaldžius ir “SketchUp” kompiuterinę programą.
Vita sako, džiaugiuosi galėdama parodyti ir kitiems neaprėpiamas “Vectorworks” ir “SketchUp” galimybes kuriant kraštvaizdžio projektus.
Ramūnas Rėderis
Ramūnas yra kvalifikuotas statybos inžinierius. Jo darbo patirtis – 29 metai. Ramūnas yra sertifikuotas automatinių laistymo sistemų auditorius, Europos Laistymo asociacijos EIA narys, EIA WG, SW darbo grupių narys. Tarptautinės natūralių maudymosi baseinų asociacijos IOB narys. Sertifikuotas žemos įtampos sodo apšvietimo sistemų projektuotojas.
Dalindamasis savo patirtimi ir žiniomis Ramūnas programos dalyviams padės suprasti ir išmokti laistymo ir apšvietimo niuansus.
Lina Puodžiūtė Ragauskienė
Yra kraštovaizdžio architektė, kuri specializuojasi privačių miesto sklypo projektavimo srityje. Lina yra ilgametė “Geltono karučio” kursų dėstytoja, mokanti kitus dizaino subtilybių, augalų derinimo ir praktinių priežiūros dalykų. Per pastaruosius metus kartu su “Geltonu karučiu” ji moke ne vieną dešimtį savivaldybių specialistų ir prekybos centrų konsultantų. Lina sako, kad ši profesija jai labiau pašaukimas nei darbas, todėl džiaugiasi galinti padėti žmonėms kurti savo svajonių kiemus.
Arūnas Liškūnas
Arūnas yra kvalifikuotas geodezininkas, turi geodezijos bakalaurą ir vėliau apsigynė matavimo inžinerijos magistro laipsnį Vilnius Tech universitete. Arūnas turi sukaupęs daugiau kaip 20 metų darbo patirtį kaip matininkas (žemės sklypų kadastriniai matavimai), geodezininkas (toponuotraukų, topografinių planų, inžinerinių tinklų kontrolinių nuotraukų matuotojas ir rengėjas) ir projektuotojas (žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai, kaimo plėtros projektai). Jo žinios ir patirtis neabejotinai padės suprasti geodezijos reikšmę kraštovaizdžio projektams.
Gintarė Černiauskaitė
Gintarė yra dizaino studijos „Creatus“ įkūrėja, kuria sistemas ir produktus laisvalaikio,
elektronikos ir medicinos srityse, dėsto Vilniaus Dailės Akademijoje ir Kauno technologijos universitete.
Gintarė studijavo ir dirbo Olandijoje, Meksikoje, Kinijoje. Autorės darbai pristatyti Olandijos, Meksikos,
Lietuvos, Milano ir Niujorko dizaino savaičių metu; ji dalinasi savo patirtimi konferencijose Lietuvoje bei
užsienyje. Didelė dalis dizainerės darbo – savo darbų (ir savęs) pristatymas konferencijose, parodose,
skaitmeninėje erdvėje. Pristatymo metodus dizaino srityje Gintarė dėsto nuo 2016 m.
Gytis Lietvaitis
Gytis yra kraštovaizdžio inžinierius, apželdinimo specialistas. Prieš 20 metų įgijo statybų inžinieriaus bakalauro ir magistro diplomus Kauno technologijos univertistete. Po daugiau kaip 10 metų darbo pastatų projektavimo srityje, Gytis nusprendė labiau pasigilinti į aplinkos projektavimą, todėl baigė želdynų dizaino studijas kolegijoje. Vis tik tikrosios dizaino pamokos prasidėjo persikėlus gyventi į namus vidury miško. Tvarūs aplinkos projektavimo sprendimai neatsiejami nuo inžinerijos. Dėstydamas privačioje amatų mokykloje savo studentams Gytis nuolat kartoją, kad kuriant aplinką svarbiausia – gera struktūra, gerai apgalvoti inžineriniai sprendimai, įdomiai suplanuotos erdvės ir tik tuomet – augalai.
Lina Liubertaitė
Lina yra MB „Geltonas karutis” įkūrėja ir vystytoja. Dalyvaudama įvairiuose tarptautiniuose renginiuose, konferencijose ir simpoziumuose, Lina į Lietuvą atveža naujausias apželdinimo madas, tendencijas, filosofijas ir jas perteikia kraštovaizdžio kūrėjams ir visiems, mylintiems augalus bei estetiką. Lina taip pat organizuoja tarptautinę „Garden style” konferenciją, kurioje kasmet pranešimus skaito pasaulinio lygio kraštovaizdžio dizaineriai, apželdinimo specialistai. Ji yra įkūrusi ir aktyvią sodininkų bendruomenę „Geltono karučio klubas”.
Kokybiško turinio „Kraštovaizdžio dizainas” programa šiuo metu yra būtent tai, ko laukia kiekvienas, norintis per trumpą laiką tapti profesionaliu kraštovaizdžio dizaineriu.